Accell bezig met directe online verkoop aan consument

Accell bezig met directe online verkoop aan consument

Accell Group heeft een nieuwe startup opgericht die een gecentraliseerd multibrand platform moet bouwen. Het Nederlandse concern wil nog dit jaar beginnen met de online verkoop van zijn fietsen aan consumenten.

Het bedrijf Accell Digital werkt vanuit Amsterdam en komt vanaf 1 augustus onder leiding te staan van Marcus Diekmann. De Duitser is aangesteld als nieuwe chief digital officer van Accell. Hij komt over van Matratzen Concord, een Duitse dochteronderneming van Beter Hed Holding. Bij Accell wordt hij herenigd met ceo Ton Anbeek, die afgelopen november de overstap maakte.

Het nieuwe platform moet eind dit jaar gelanceerd worden en binnen twee jaar in negen landen operationeel zijn. Anbeek wil ook dealers bij het nieuwe initiatief betrekken, zoals hij ook bij zijn vorige werkgever Auping heeft gedaan, zei hij eerder tegen vakblad Bike Europe. Het retailconcept Auping Plaza richt zich volgens hem ook op meerdere Europese landen en zorgt voor een hoge tevredenheid bij zowel klanten als dealers. 

Accell is onder meer eigenaar van de merken Sparta, Batavus en Koga. Het bedrijf opende bijna twee jaar geleden al het ‘fiets experience center’ De Fietser in Ede, waarbij de verkoop via een lokale fietsendealer plaatsvindt.

Reacties

Dag niet in zee met accel, mooie beloftes maar garantie ho maar, als de koop gesloten is, zijn ze je snel vergeten.
Accu rammelt los doen ze niets aan, we doen ons best wordt er gezegd , nu 2 jaar bijna verder en nog steeds geen goede fiets. Accu in de brand garage uitgebrand veel schade, daar kunnen ze ook niets mee . Schandalig

Geplaatst door G Verduin op 14 maart 2019 om 17:05

Laatste nieuws

RetailTrends