'Ruimte voor generieke ophaalpunten'

Door de opkomst van crosschannel-koopgedrag ontstaan er kansen voor generieke ophaalpunten. De consument moet al zijn online bestellingen op één locatie kunnen afhalen. Dat stellen sector banker retail Chris Meijers en sector analist Tim Bruins van ABN AMRO in het maartnummer van RetailTrends.

De twee zien het aantal afhaalpunten als gevolg van de groei van crosschannel toenemen. Er zijn inmiddels initiatieven als de Kiala-punten, kluisjes van De Buren, PakjeGemak van PostNL of de pick-up points van Albert Heijn, waar ook de bestellingen bij bol.com zijn af te halen.

Waar de meeste ophaalpunten gekoppeld zijn aan één specifieke retailer, zien zij juist mogelijkheden voor generieke ophaalpounten. “Dan wordt ingespeeld op de behoefte van de consument. Dit zien we in Duitsland al meer gebeuren.”

Meijers en Bruins stellen in RetailTrends 3 verder dat de winnaars van de toekomst retailers met een crosschannelstrategie zijn en gaan daarbij onder meer in op de uitdaging voor online pure players. Tevens bespreken ze de verhouding tussen showrooming en webrooming. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!