Veel retailers speelden dinsdag in op de traditie om elkaar op 1 april voor de gek te houden. Zo meldde Bagels & Beans dat de franchiseformule van start ging met een experiment met 3D-geprinte naturel bagels. Daarvoor zou Bagels & Beans een 3D-printer plaatsen bij zijn bakkerij.
Specsavers kondigde een opmerkelijke noodbezorgdienst aan. Klanten zouden via een speciale app met gps-tracking met spoed nieuwe lenzen kunnen aanvragen per drone. Overigens 'ontwikkelde' de optiekketen vorig jaar al autoruiten op sterkte.
New York Pizza, dat vorig jaar meldde hardlopers in te gaan zetten voor de bezorging, maakte dit jaar een samenwerking met datingsite Second Love bekend. “Onze Double Tasty biedt klanten de mogelijkheid om te bestellen wat zij lekker vinden. Second Love voorziet ook deze behoefte, maar dan op een andere manier”, stelde marketeer Martijn Bouman van New York Pizza.
Thuisbezorgd.nl maakte verder bekend eten te bezorgen zonder dat klanten het besteld hebben. De zogenoemde preëmptieve bezorging werkt op basis van patroonherkenning en is geïnspireerd op Amazon, dat eerder dit jaar bekend maakte anticiperend te gaan verzenden. Albert Heijn introduceerde Video On Demand op zijn zelfscanners, terwijl Honig de nieuwe pasta ‘Eén sliert Spaghetti’ aankondigde.
Reacties 0