Albert Heijn werkt aan een service waarmee klanten onderling hun bonuskaarten kunnen koppelen. Dat meldt Distrifood op basis van uitspraken van vicepresident personal marketing Roland Tabor in het personeelsblad Aha.
“We weten dat er wensen van klanten zijn, zoals het kunnen koppelen van de nieuwe kaart aan die van iemand anders en dat aanbiedingen binnen één huishouden op één e-mailadres worden ontvangen”, aldus Tabor.
AH heeft tien miljoen bonuskaarten uitgegeven aan klanten. 2,5 miljoen consumenten hebben hun pas geactiveerd en krijgen daardoor op basis van hun aankopen gepersonaliseerde aanbiedingen. Oudere klanten vinden het activeren lastig, meldt Aha.
Daarnaast zijn er consumenten die hun kaart niet activeren omdat zij geen computer hebben. Een ander nadeel van de nieuwe bonuspas is dat klanten die anoniem willen blijven, niet meer meedoen aan klantenquêtes. Het invullen gebeurt namelijk via de bonuskaart.
'Albert Heijn koppelt bonuskaarten'
Gepubliceerd op 23 april 2014 om 00:00
Geert V.d.werf 22 okt, 11:59