Jumbo-marketing en Burberry in Shanghai

De winkel van Burberry in Shanghai en een marketingactie van Jumbo kwamen voorbij op social media.

Burberry heeft in Shanghai de opvolger van zijn 'must-see'-vlaggenschip in Londen geopend. De winkel beschikt over drie verdiepingen en probeert de fysieke en digitale retailwereld met elkaar te verbinden.

Tesco heeft een nieuwe kortingspas voor zijn tankstations uitgebracht. Om dat te vieren rijdt de Britse winkelketen rond in een volledig eigen Nissan Micra.

In de wekelijkse rubriek 12x op Facebook een dozijn voorbeelden van originele verpakkingen. Onder meer Görtz 17, Rellana en Festina laten zien hoe een alledaags product een cadeautje wordt.

Verder op Facebook een pak van M.J. Bale waarmee dragers kunnen betalen, het FaceRetail-interview met Rivière Maison-oprichter en ceo Henk Teunnissen, een sociaal experiment met statiegeld en de leukste advertenties van april.

Op Pinterest is beeld van de eerste winkel van het Zwitserse horlogemerk IWC Schaffhausen in ons land te vinden. Voor de inrichting van de IWC Boutique in de P.C. Hooftstraat werd donker hout gecombineerd met elementen van leer en chroom. Op de eerste verdieping bevindt zich een lounge met bibliotheek en open haard. 

Verder beeld van The Pool Aoyama in Kyoto. Zoals de naam van deze conceptstore al doet vermoeden, is de winkel gevestigd in een voormalig zwembad. Dat verleden is terug te zien in de vormgeving en producten.

Daarnaast aandacht voor een opmerkelijke marketingactie van Jumbo. De supermarktketen deelde vrijdag allesreinigersdoekjes uit aan treinreizigers die kampen met vieze treinen nadat schoonmakers hun werk hebben neergelegd. 

Verder het strakke storedesign van And A Shop, kleurrijke visual merchandising van Soaptopia, creatieve verpakking van bakkerij Villa Matteo en een pop-upstore van Pantone Universe Colorwear in Parijs. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!