Bol.com opent winkel voor sieraden en horloges

Bol.com heeft maandag zijn assortiment uitgebreid met meer dan 25 duizend sieraden. Dat laat marketingdirecteur Michel Schaeffer weten in het Algemeen Dagblad. "Onze verwachting is dat er nog veel meer bijkomen.”

Bol.com gaat producten als ringen, armbanden, horloges en zonnebrillen verkopen. Uit zoekopdrachten op de website blijkt namelijk dat daar vraag naar is, stelt Schaeffer. Met de assortimentsuitbreiding concurreert bol.com met juwelierszaken die volgens hem ‘een paar duizend sieraden op voorraad hebben’.

De etailer biedt hen echter ook de mogelijkheid om via zijn webwinkel te verkopen, geeft Schaeffer aan. “Wij denken dat het een geschenk is voor de branche.” Daarbij wijst hij naar een aanbieder van dekbedovertrekken, die via bol.com honderden overtrekken per week verkoopt. “Dat is omzet die de winkel anders niet had gehad.”

Tachtig procent van de Nederlanders geeft jaarlijks geld uit aan sieraden. Daarvan besteedt zestien procent meer dan honderd euro per jaar. “We zijn ervan overtuigd dat mensen door ons aanbod meer zullen kopen omdat er zoveel keus is”, aldus Schaeffer.

RetailTrends