Bol.com steekt webwinkel in nieuw jasje

Bol.com heeft het design van zijn webshop aangepast zodat het beter aansluit bij zijn Plaza-concept. Daarnaast past het nieuwe ontwerp beter bij het toenemend gebruik van tablets, aldus de etailer.

De wijzingen waren volgens bol.com onder meer nodig vanwege de uitbreiding van het assortiment en het Plaza-model. De webwinkel verkoopt voortaan onder meer ook sieraden en baby- en peuterkleding en producten van andere retailers. “Deze veranderingen vragen om een nieuwe benadering waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan en er meer aandacht is voor het brede assortiment”, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.

De webwinkel heeft met een nieuw lettertype en kleuraanpassingen naar eigen zeggen een rustiger en warme uitstraling. De veranderingen zijn onder meer terug te zien op de productpagina’s. De functionele en zakelijke stijl is volgens bol.com vervangen door een neutralere basis met minde kleur. Met verschillende lijstpagina’s en inspiratiepagina’s biedt de webwinkel klanten een meer persoonlijke en verassende winkelbeleving, aldus Schaeffer. Daarnaast komt bol.com waarschijnlijk dit najaar met eigen mobiele apps. Tot op heden bouwen externe ontwikkelaars de apps waarbij ze gebruik kunnen maken van de API van de etailer. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!