'Coop volgt AH met persoonlijke aanbiedingen'

Coop wil later dit jaar starten met het versturen van persoonlijke aanbiedingen naar zijn klanten. De supermarktketen is inmiddels gestart met het opschonen van zijn klantenkaartbestand. Dat laat hoofd marketingcommunicatie Jurjen Worp weten aan Distrifood.

Coop start vanaf volgende week in drie winkels een proef, waarbij klanten hun oude klantenkaart kunnen inruilen voor een nieuwe. Klanten zonder klantenkaart krijgen eveneens de nieuwe kaart uitgereikt. Via een speciale actiekast in de winkel kunnen ze hun e-mailadres doorgeven, waarna ze thuis hun gegevens aan de klantenkaart koppelen.

Momenteel zijn er zo’n negenhonderdduizend klantenkaarten van Coop in omloop, waarbij het volgens Worp om 750 duizend unieke klanten gaat. Met de pas krijgen ze recht op zes extra aanbiedingen, tien procent korting op huismerk Markant bij openingen en twintig procent korting op een aantal wijnen.

Wanneer het klantenkaartbestand is opgeschoond, wil Coop de houders recht geven op meer aanbiedingen. Daarnaast kan de supermarktketen net als branchegenoot Albert Heijn persoonlijke aanbiedingen versturen, doordat klanten hun persoonlijke gegevens hebben ingevuld. Coop wil daar nog dit jaar mee van start gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!