De Franse vastgoedinvesteerder Klépierre heeft zijn winkelcentra voorzien van een inspiration corridor waar klanten productsuggesties krijgen. De corridor werkt met een bodyscan, een Kinect-camera en iBeacons om klanten naar de inspiration corridor te leiden. Vanuit daar vinden zij met dezelfde middelen de weg naar retailers.
“Stel, een klant koopt een paar schoenen”, vertelt de marketingdirecteur van het winkelcentrum. “Vervolgens loopt hij of zij langs een iBeacon-punt dat verwerkt is in een informatiebord. Via een notificatie op de telefoon wordt de klant geïnformeerd dat de inspiration corridor kan helpen om bijpassende kleding te vinden bij de schoenen de hij of zij zojuist heeft gekocht.”
De corridor werkt met een Kinect-camera die een scan en profiel maakt van de klant, waarbij gebruik gemaakt wordt van QUIVIDI video-analysetools. Hiermee wordt middels schattingen bepaald wat het geslacht, de haarkleur, leeftijd en het postuur van de klant is. Wanneer deze analyse voltooid is, ziet de klant op LCD-touchscreens een aantal outfits die geselecteerd zijn op diens kenmerken en de producten die verkrijgbaar zijn in het winkelcentrum.
De getoonde producten kunnen vervolgens op een boodschappenlijstje in een app worden geplaatst, die de consument langs de verschillende winkels leidt. Deze indoor-navigatie verloopt op basis van beacons.
Bekijk op ons Pinterestkanaal een video waarin een shopper gebruikmaakt van de inspiration corridor.
Winkelcentrum stelt producten voor via iBeacons en bodyscan
Gepubliceerd op 26 mei 2014 om 00:00
Reacties 0