Ahold heeft in de Verenigde Staten last van de gevolgen van een prijzenoorlog met concurrenten. De omzet over het eerste kwartaal daalde met 4,4 procent naar 5,9 miljard euro, schrijft Het Financieele Dagblad vrijdag.
Om het tij te keren, start Ahold met een verbetering van het versassortiment en intensievere training van winkelpersoneel. “Prijs is van belang, dus we blijven gerichte promotie doen, maar klanten vinden het ook fijn als het personeel betrokken is bij de winkel. Goed personeel is van vitaal belang”, aldus ceo Dick Boer.
Ahold is in Amerika actief met supermarktketens Giant, Stop&Shop en Martin’s en online dochter Peopod. Het land is in termen van omzet de grootste markt voor het concern.
In ons land heeft Ahold voor het derde kwartaal op rij minder omzet geboekt. De totale omzet kwam in het eerste kwartaal uit op 9,8 miljard euro. Dat is 2,5 procent minder dan vorig jaar. De winst kwam mede door de schikking rond het boekhoudschandaal uit op vijftig miljoen euro, tegenover bijna twee miljard euro vorig jaar. Destijds profiteerde Ahold ook van de verkoop van zijn belang in de Zweedse supermarktketen ICA voor ruim 1,7 miljard euro.
Prijzenslag hindert Ahold in VS
Gepubliceerd op 30 mei 2014 om 06:38
Reacties 0