Motorola lanceert een mobiel locatiesysteem voor retailers dat het klantgedrag op de winkelvloer analyseert. Het zogenaamde MPact stelt retailers in staat om de klant te volgen via bluetooth en wifi en aanbiedingen op hun smartphone te zenden.
De dienst biedt drie soorten locatiediensten: Presence, Zone en Position. Klanten worden op hun smartphone verwelkomd als zij de winkel betreden, kunnen naar de gewenste afdeling worden geleid en ontvangen aanbiedingen op hun smartphone, afhankelijk van waar men in de winkel staat. Deze aanbiedingen baseert Motorola aan de hand van big data.
Motorola koppelt zijn MPact-technologie aan zijn winkelapparatuur, waardoor ook de zelfscanners te traceren zijn. Hierdoor kunnen retailers aanbiedingen naar de zelfscanner sturen op het moment dat de klant voor een schap staat. Daarnaast levert Motorola retailers ontwikkelsoftware voor iOS en Android waardoor zij hun bestaande apps gereed kunnen maken voor het locatiesysteem.
Motorola heeft de eerste testen in de Verenigde Staten succesvol afgerond. Momenteel maakt de ontwikkelaar afspraken met nog onbekende retailers voor een uitrol van het systeem in Europa.
Motorola koppelt big data aan locatiesysteem
Gepubliceerd op 16 juni 2014 om 00:00
Reacties 0