H&M plust vijftien procent in Nederland

De Nederlandse omzet van H&M is in zijn tweede kwartaal met vijftien procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De omzet kwam inclusief belasting in de maanden maart, april en mei uit op ruim 1,9 miljard Zweedse kroon (circa 216 miljoen euro). Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het Zweedse modeconcern woensdag heeft gepubliceerd.

In lokale valuta nam de kwartaalomzet in de 131 Nederlandse filialen met negen procent toe. In het eerste halfjaar pluste H&M tien procent in ons land (zes procent in lokale valuta), naar een omzet van 3,5 miljard Zweedse kroon.

Wereldwijd groeide de omzet (exclusief belasting) met bijna twintig procent naar 37,8 miljard Zweedse kroon. De omzet over het eerste halfjaar van het gebroken boekjaar van H&M klom met ruim zeventien procent naar bijna zeventig miljard Zweedse kroon.

De winst nam in het eerste halfjaar toe met negentien procent naar 8,5 miljard kroon. Het tweede kwartaal was daarbij goed voor een groei van 25 procent naar 5,8 miljard Zweedse kroon.

De verkopen in de maand juni zijn daarnaast goed van start gegaan, meldt het concern. H&M laat verder weten komende herfst online winkels te openen in Spanje, Italië en China. In 2015 moeten daar nog eens acht tot tien webwinkels bijkomen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends