Facebook test directe koopknop

In navolging van Twitter test ook Facebook een koopknop voor zijn platform. De extra optie moet retailers helpen extra omzet te vergaren via het sociale medium. Dat heeft Facebook donderdag bekendgemaakt.

Gebruikers kunnen producten die in hun tijdlijn via advertenties en posts worden weergegeven kopen, zonder daarbij Facebook te verlaten. De knop werkt zowel voor desktop- als mobiele gebruikers.

Facebook zet daarbij in op een veilige betaalervaring. Zo worden betaalgegevens na de transactie niet met andere adverteerders gedeeld, terwijl de shopper kan kiezen of hij wil dat de gegevens onthouden worden voor een volgende aankoop.

De koopknop wordt momenteel getest bij enkele kleine Amerikaanse ondernemingen, waaronder Modify Watches.

Eerder deze maand werd bekend dat ook Twitter is gestart met het testen van een koopfunctie. De Amerikaanse technieuwssite Re/code stuitte op tweets van shopping app Fancy, met daarin een knop ‘Buy now’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!