Twitter stapt dieper in social commerce

Twitter is de nieuwe eigenaar van CardSpring, een platform dat het sociale netwerk kan koppelen aan een creditcard. Daarmee kunnen klanten direct aankopen doen via Twitter.

Via CardSpring kunnen gebruikers artikelen in een digitaal winkelmandje plaatsen en meedoen aan loyaliteitsprogramma’s. Daarnaast levert het platform met CardSpring Connect een analyseprogramma, waarmee aankopen via onder meer Foursquare, Roximity, Moblico en OnStripe zichtbaar worden.

CardSpring is enkele jaren geleden opgericht door voormalige werknemers van Netscape. Het bedrijf haalde bij zijn start tien miljoen dollar op bij investeerders. De overname is volgens InternetRetailer een duidelijke aanwijzing dat Twitter druk is met het betreden van de e-commercemarkt. Het sociale netwerk werkt al geruime tijd aan mobiele betalingen en e-commerce. Dit doen zij samen met financiële partners als American Express en retailers, waaronder Amazon en Starbucks.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!