Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Klarna, Snapchat
Klarna
Betaaldienst Klarna heeft zijn app uitgebreid met de digitale klantenkaarten van Stocard. Vorig jaar werd dat Duitse bedrijf al overgenomen. Stocard telt inmiddels meer dan 48 miljoen gebruikers en ondersteunt ruim achtduizend loyaliteitsprogramma's, variërend van kleding en beauty tot technologie en kruidenierswaren. De klantenkaartenfunctie is sinds woensdag beschikbaar in achttien landen, waaronder Nederland en België.
Snapchat
Snapchat krijgt mogelijk een abonnementsdienst. Een woordvoerder van moederbedrijf Snap bevestigt
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Klarna, Snapchat
Klarna
Betaaldienst Klarna heeft zijn app uitgebreid met de digitale klantenkaarten van Stocard. Vorig jaar werd dat Duitse bedrijf al overgenomen. Stocard telt inmiddels meer dan 48 miljoen gebruikers en ondersteunt ruim achtduizend loyaliteitsprogramma's, variërend van kleding en beauty tot technologie en kruidenierswaren. De klantenkaartenfunctie is sinds woensdag beschikbaar in achttien landen, waaronder Nederland en België.
Snapchat
Snapchat krijgt mogelijk een abonnementsdienst. Een woordvoerder van moederbedrijf Snap bevestigt aan The Verge dat daarmee wordt getest. Uit screenshots blijkt dat voor Snapchat+ wordt gedacht aan een prijs van 4,59 euro per maand en 45,99 euro per jaar. De dienst zou abonnees toegang geven tot exclusieve content en functies die nog in ontwikkeling zijn.
Twitter
Twitter zet een nieuwe stap op het gebied van e-commerce. De socialmedia-app gaat samenwerken met Shopify. Amerikaanse verkopers die zijn aangesloten bij dat platform zouden zo makkelijker hun producten via Twitter moeten kunnen verkopen. Via een nieuwe add-on worden automatisch links op de Twitter-profielpagina geplaatst. Gebruikers kunnen door het aanbod bladeren en ze meteen bestellen.