Op=Op Voordeelshop op weg naar landelijke dekking

Op=Op Voordeelshop ziet ruimte om het winkelbestand uit te breiden van de huidige tachtig naar ten minste driehonderd filialen. Sinds de recente opening in Venray is de winkelketen in elke provincie aanwezig. Dat laat mede-eigenaar Vincent Alkema weten aan RetailNews. “We gaan ons ook in Midden- en Zuid-Limburg vestigen.”

De retailer heeft onlangs vier kleinere magazijnen samengevoegd in een voormalig distributiecentrum van Coop in Peize met in totaal achttienduizend vierkante meter oppervlakte. “In de eerste twaalf jaar van ons bestaan groeiden we door naar 21 winkels. De afgelopen vijf jaar hebben we een groeispurt doorgemaakt naar tachtig winkels.” Door het nieuwe dc kan Op=Op Voordeelshop zijn groei versnellen, stelt Alkema.

Daarnaast is discount ‘hot’, merkt hij. Behalve Op=Op Voordeelshop maken ook discounters als Big Bazar en Action een flinke groei door. Op=Op Voordeelshop wordt echter vaak ten onrechte met deze winkels over één kam geschoren, aldus Alkema. “Wij verkopen alleen A-merken drogisterijartikelen, wasmiddelen en reinigingsproducten, maar bijvoorbeeld geen fotolijsten.” Directe concurrentie ziet hij niet. “Je kan ook niet zomaar even een winkelformule beginnen. Onze geschiedenis gaat bijvoorbeeld al zeventien jaar terug.”

De uitbreiding van Op=Op Voordeelshop zal alleen via eigen winkels plaatsvinden. De afgelopen maanden zegde Op=Op Voordeelshop enkele samenwerkingen met franchisenemers op, maar het is volgens Alkema geen doel om helemaal met franchising te stoppen. “De huidige groep franchisenemers wordt geaccepteerd, maar niet uitgebreid.”

In april werd bekend dat enkele (voormalige) franchisers 3,5 miljoen euro terugeisen van de directie van de discounter, omdat het de prijs van artikelen die franchisers bij aangewezen leveranciers moeten inkopen kunstmatig zou verhogen. In hoeverre die zaak nog loopt, kan Alkema niet zeggen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!