PLUS-ondernemers gebruiken intern sociaal platform

Tientallen PLUS-ondernemers hebben op eigen initiatief een intern sociaal platform ingevoerd. Het doel is om medewerkers te betrekken bij de organisatie en om ook voorheen onbereikbare medewerkers te kunnen bereiken. Dat zegt communicatiespecialist Aukje Romkes van ontwikkelaar Speakap op Frankwatching.

De supermarktketen wilde er volgens Romkes voor zorgen dat medewerkers nog maar op één plaats hoeven in te loggen om alle benodigde informatie te zien. Door over te stappen op het interne sociale platform liet het management de verschillende Whatsapp- en Facebook-groepen achter zich. “Medewerkers, leidinggevenden, roosters en nieuws waren alleen nog via het platform beschikbaar”, aldus Romkes.

Door de workforce management software te koppelen aan het interne sociale platform kunnen het management en de medewerkers vanaf ieder apparaat onder meer roosters delen en inzien. De pilot voor het platform is in 2013 doorlopen. Gedurende die periode nam het aantal inlogmomenten toe naar drie keer per dag, meestal om zeven uur ’s ochtends, vier uur ’s middags en elf uur ’s avonds. In negentig procent van de gevallen werd de smartphone gebruikt om in te loggen. “Medewerkers zijn niet alleen tijdens, maar ook buiten hun werk betrokken bij de organisatie”, stelt de communicatiespecialist.

Het interne sociale platform is een lokaal initiatief, benadrukt een woordvoerder van PLUS tegen RetailNews. Het supermarktconcern volgt de ontwikkelingen met belangstelling en is daarover in gesprek met Speakap. “Vooralsnog hebben andere zaken meer prioriteit”, stelt zij.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends