Futurumshop.nl lanceert eigen merk

Online sportwinkel Futurumshop.nl zet zijn expansie kracht bij met de lancering van een eigen fietskledinglijn. Daarmee wil de Nederlandse etailer uitgroeien tot een mondiaal merk in het subtopsegment. Dat laat oprichter en eigenaar Harmen van der Meulen weten in Het Financieele Dagblad.

Futurumshop.nl is momenteel goed voor zo’n twintig miljoen euro omzet, voornamelijk afkomstig van Nederlandse klanten. Een uitgebreide marketingcampagne leverde zo’n vijftig procent meer omzet op. “De sterke groei heeft ons dit jaar overvallen”, zegt Van der Meulen. Daarnaast is de etailer actief in Duitsland, waar dit jaar naar verwachting zo’n zeven miljoen euro aan omzet vandaan komt.

Met het eigen merk Futurum.cc wil de webwinkel minder afhankelijk worden van zijn retailactiviteiten. Groothandels krijgen het volgens de eigenaar namelijk steeds moeilijker, onder meer door directe leveringen buiten het retailkanaal. “Onder het oude huis bouwen we een nieuw fundament. Ik wil niet afhankelijk zijn van merken die ons over tien jaar niet meer willen leveren.”

Futurum.cc wordt in de markt gezet op het prijsniveau van merken als Castelli, Craft en Mavic. Van der Meulen mikt met het nieuwe label op een omzetaandeel van vijftig procent, al zijn de kortetermijnverwachtingen laaggespannen. “Ik houd er rekening mee dat ik het eerste jaar drie shirtjes verkoop”, aldus de eigenaar.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends