Dirk en DekaMarkt staken plofkipreclame

Dirk en DekaMarkt stoppen na een verzoek van Wakker Dier met het maken van reclame voor plofkip. Dat laat de dierenwelzijnsorganisatie zaterdag weten.

Het besluit van de supermarktketens past in een belofte uit 2013 waarin de retailers stelden het marktaandeel van diervriendelijk geproduceerde kip met een welzijnskeurmerk te vergroten. Tachtig procent van de kip in de schappen van Nederlandse supermarkten is echter nog plofkip, concludeerde Wakker Dier onlangs na onderzoek.

C1000 heeft van de tien grootste supermarkten het vaakst aanbiedingen met plofkip, stelt de dierenwelzijnsorganisatie. Sinds de afspraak uit 2013 heeft de keten het vlees ruim 170 keer in zijn folder en op de website gepromoot. Albert Heijn staat op de tweede plaats met een verdubbeling van het aantal aanbiedingen. Wakker Dier richt zijn pijlen sinds afgelopen weekend via een tv- en radiocampagne op deze retailers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!