House of Fraser test paspop met beacons

House of Fraser heeft zijn mannequins bij wijze van proef voorzien van beacons zodat ze passerende consumenten pushberichten kunnen sturen. De retailer werkt hiervoor samen met ontwikkelaar VMBeacon.

De pilot vindt plaats in een vestiging in het Schotse Aberdeen. De kledingketen test hier al zijn technologische ontwikkelingen.
Om met de paspoppen te communiceren dienen consumenten de House of Fraser-app op hun smartphone te installeren. Wanneer zij binnen vijftig meter van de paspoppen verschijnen ontvangen zij een bericht op hun telefoon.

Het bericht toont hen informatie over de kleding die de paspoppen dragen en biedt de mogelijkheid deze te delen met vrienden of om de kleding gelijk online te bestellen. Daarnaast stuurt de app kortingscoupons en speciale aanbiedingen die alleen gelden voor app-gebruikers.

De technologie moet House of Fraser meer inzicht geven in het gedrag van de klant. Zo koppelt de app bezoekgegevens aan de demografische gegevens van de klant. Ook ziet de retailer naar welke producten een klant heeft gekeken voor hij overging tot aankoop van een artikel.

Op ons Pinterest-kanaal is een video te vinden van de paspoppen die communiceren via beacons.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!