De Bijenkorf betreedt Belgische e-commercemarkt

Belgische consumenten kunnen voortaan online bestellen bij de webwinkel van de Bijenkorf. Dat heeft de warenhuisketen dinsdag bekendgemaakt.

De Bijenkorf richt zich op het Nederlandssprekende deel van België. Zowel de taal en het internetadres van de webshop blijven dan ook ongewijzigd. Wel wordt voor Belgische consumenten de betaaloptie Mister Cash toegevoegd. Van deze online betaalmogelijkheid wordt in het land veel gebruikgemaakt.

Bestellingen die voor negen uur ’s avonds worden gedaan, worden de volgende dag bezorgd op doordeweekse dagen. Daarnaast kan de bestelling gratis worden afgehaald in een filiaal van de Bijenkorf in Nederland of bij een Kiala-punt. Dan bedragen de bezorgkosten 3,95 euro, terwijl levering per post 4,95 kost.

De stap past volgens de Bijenkorf bij zijn premium experience strategie waarbij de keten inzet op een hoger serviceniveau en omnichannel retailen. De Bijenkorf komt hiermee naar eigen zeggen tegemoet aan de wens van veel Nederlandstalige Belgen en Nederlanders die bij onze zuiderburen wonen. Vooral in vestigingen in het zuiden van ons land komen veel Belgische consumenten, aldus de keten.

De Bijenkorf startte in de zomer van 2013 met de premium experience strategie. Als onderdeel daarvan sloten vijf vestigingen. “Dat gaat je niet in de koude kleren zitten, maar bij een strategiewijziging is het zaak om snel te handelen”, zei ceo Giovanni Colatuto daar later over. Over de resultaten van de stap is hij tevreden. Klanten reageren er volgens hem goed op. De warenhuisketen wil consumenten voortaan winkelbeleving van internationale allure bieden.

Daarbij spiegelt de Bijenkorf zich aan buitenlandse warenhuizen als Saks Fifth Avenue en zusterbedrijf Selfridges, bijvoorbeeld door meer luxe merken aan te trekken. “Wij proberen die ervaring in buitenlandse warenhuizen naar Nederland te halen”, aldus Colauto.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends