Jongeren winkelen steeds meer bij `high street shops`

Jongeren tussen de 13 en 24 jaar oud winkelen steeds meer bij zogeheten `high street shops`, een term voor winkels die hippe, goedkope en trendy kledingstukken verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van Label Networks in Groot-Brittannie, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie. Het percentage jongeren dat in die landen bij dergelijke winkels kleding koopt, is gestegen van 12,2% in 2003 naar 19,7% in 2004. Ook het aantal jongeren dat winkelt bij klassieke winkels en discounters is toegenomen. Volgens Kathleen Gasperini van Label Networks zijn er meerdere redenen te noemen voor het veranderde koopgedrag van jongeren. Een belangrijke reden is uiteraard dat jongeren minder geld hebben te besteden. Ze kiezen dan ook vaker voor goedkope kledingstukken. Een andere reden is de gehaaste jeugdcultuur. Jongeren veranderen nu vaak om de zoveel weken van stijl. Jongeren dragen echter niet alleen maar goedkope kleding. Het geld dat ze daarmee uitsparen besteden ze vaak aan design-kleding. Jongeren hebben volgens Gasperini steeds meer de behoefte om zichzelf uit te drukken. Ook in de Verenigde Staten zullen hippe en goedkope kledingstukken waarschijnlijk in populariteit stijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!