Varova brengt Men at Work en Sissy-Boy samen

Investeerder Varova heeft een vestiging geopend waarin zijn opgekochte fashionretailers Men at Work en Sissy-Boy samengaan. In het Amsterdamse winkelcentrum Magna Plaza zitten beide retailers in één ruimte die vijftienhonderd vierkante meter beslaat. “Dit willen we op meer plekken doen”, zegt partner Maarten Vaessen van de investeringsmaatschappij tegen Het Financieele Dagblad.

Zo wil Varova met Men at Work en Sissy-Boy ook naar Den Haag. Vaessen ziet daarnaast ruimte voor uitbreiding in Vlaanderen. “De winkels hebben verschillende doelgroepen, maar die zijn wel aanpalend”, stelt hij. Men at Work en Sissy-Boy kunnen volgens hem in deze situatie kassasystemen en magazijnruimte delen. Daarnaast is het voor verhuurders aantrekkelijk om grotere ruimten te verhuren.

Varova kocht de afgelopen vier jaar verschillende modewinkels en –merken op die in zwaar weer zaten. Zo zijn naast Sissy-Boy en Men at Work Tumble ’n Dry, Gsus en Kings of Indigo, JC Rags en Ontour eigendom van de geldschieter. Varova is ‘nu groot genoeg voor wat we willen doen’, stelt Vaessen. “Volgende stap is dat we actief kijken naar het buitenland voor de merken. Daarvoor zoeken we partners.”

Een fashionlabel als Gsus of Tumble ’n Dry kan op die manier harder groeien, zegt ook partner Jan Stroeve van Varova. Als mogelijker partners denkt hij aan zowel retailers als fabrikanten. “We werken nu al samen met de Bijenkorf en Wehkamp.”

Varova werkt daarnaast aan het moderniseren van de modewinkels. Zo worden de webwinkels door tien mensen aangestuurd en is voor Men at Work een app ontwikkeld. Fashionlabel JC Rags komt daarnaast tegenwoordig acht tot tien keer per jaar met een nieuwe collectie. “Dat is echt cash-and-carry”, vindt Vaessen. Om het tempo van collectiewisselingen verder te verhogen probeert Varova een samenwerking aan te gaan met Turkse of Tunesische producenten. “Dan lig je eerder op de stapel”, zegt hij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!