Men At Work voor ruim vier ton verkocht

Men At Work voor ruim vier ton verkocht

Victory & Dreams heeft bijna 435 duizend euro betaald voor Men At Work. Dat blijkt uit het tweede faillissementsverslag van curator Evert Baart.

De nieuwe eigenaar heeft onder meer 275 duizend euro voor de winkelvoorraad en 135 duizend euro voor intellectuele eigendomsrechten, goodwill en inventaris neergelegd. Victory & Dreams was de enige van de zes geïnteresseerden die daadwerkelijk een doorstart wilde realiseren, zegt de curator over de keuze voor de Witteveen-moeder. De nieuwe eigenaar wil met tien van de 27 winkels verdergaan.

Uit het verslag blijkt verder dat Men At Work zijn tevergeefs heeft geprobeerd zijn vestiging in Hoog Catharijne te behouden. Eigenaar Klépierre van het Utrechtse winkelcentrum had na het faillissement Open32 gestrikt als nieuwe huurder. De curator wilde dat via een kort geding voorkomen, maar de rechter ging daar niet in mee. In Groningen stelt Victory & Dreams met vastgoedeigenaar Redevco een indeplaatsstelling te hebben afgesproken, maar de pandeigenaar betwist dat en wil dat de winkel ontruimd wordt. 

Men At Work heeft nog bijna vijftien miljoen euro aan schulden uitstaan bij meer dan elfhonderd schuldeisers. De Rabobank heeft nog ruim 3,1 miljoen euro te goed, terwijl de ficus nog op 1,3 miljoen euro wacht. Het UWV heeft nog geen vordering ingediend, maar wordt die nog wel verwacht.

Uit het verslag blijkt verder dat Men At Work in 2015 en 2016 verliezen leed van respectievelijk 6,9 en 7,6 miljoen euro. De omzet ligt dit jaar tot nu toe op ruim twintig miljoen euro.

Victory & Dreams realiseerde vorig jaar al een doorstart voor modeketen Witteveen. Ook werden de Nederlandse locaties van Charles Vögele na het faillissement van die formule overgenomen, en omgebouwd tot de nieuwe formule Miller & Monroe.

Reacties 1


arne bogaards 30 okt, 16:19

Ik ben benieud wat er met de winkels en locaties gebeurt waarmee de nieuwe eigenaar niet wil door gaan

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!