De Nederlandse modeketen WE Fashion lanceert binnenkort een eigen mobiele applicatie. Klanten kunnen daarmee niet alleen online aankopen doen, maar onder meer ook persoonlijke aanbiedingen verwachten. Dat zei manager information services Geert Westendorp dinsdag op het congres Shopping Today.
Door de app te combineren met het CRM-systeem, kan WE Fashion zijn aanbod beter afstemmen op klanten. “Dat betekent dat we producten niet voor iedereen af hoeven te prijzen, maar alleen voor diegene die we daarmee over de streep kunnen trekken”, schetst Westendorp.
Met de app kan de klant zichzelf daarnaast bekendmaken in de winkel, stelt hij. Bij de kassa kan hij er dan bijvoorbeeld voor kiezen om de bon digitaal op te laten sturen. Binnenkort wordt er volgens hem meer duidelijk over de mogelijkheden van de nieuwe app, waarvan de lancering onder de aandacht gebracht zal worden met de campagne ‘WE is ME’.
WE Fashion vernieuwde begin dit jaar zijn systeemlandschap, waardoor de connecties tussen de webwinkel en stenen vestigingen eenvoudiger te maken zijn. Daardoor kan de Nederlandse retailer onder meer nieuwe e-commercepartners binnen een paar dagen aansluiten, waar door voorheen nog enkele weken voor stond. WE Fashion verkoopt sinds vorig jaar onder meer via Amazon in Duitsland en La Redoute en Frankrijk. “We kunnen heel snel opschakelen.”
Met het nieuwe systeemlandschap is WE Fashion volgens Westendorp onderweg naar de derde en laatste stap, waarbij de klant centraal wordt gesteld. De eerste twee stappen (online en crosschannel) zijn inmiddels gezet. Zo wordt zeventien procent van alle online producten inmiddels in de winkel opgehaald en is de voorraad per winkel online in te zien. Daarvoor heeft de retailer negen maanden gebouwd aan een nieuw platform, zegt hij. “Nu willen we dat verder uitbouwen.”
Reacties 0