EkoPlaza werkt momenteel aan een nieuw winkelconcept waarin meer ruimte is voor beleving. De franchisenemers hebben daar dinsdag groen licht voor gegeven, zo liet algemeen directeur Erik Does weten op het congres Shopping Today.
Het nieuwe winkelconcept moet de biologische supermarktketen sprankelender maken, zegt Does. Waar EkoPlaza in 2010 de kleur donkergroen in de winkels inruilde voor olijfgroen, wordt de retailer met lichtgroen volgens hem nog ‘blonder’. Er komt onder meer een saladebar in de winkels en klanten kunnen zelf notenpasta maken.
De biologische supermarktketen heeft in samenwerking met adviesbureau JosDeVries The Retail Company alle touchpoints gedurende de vernieuwde customer journey onder de loep genomen. De gevel wordt voorzien van een nieuw beeldmerk, terwijl de wijzigingen ook worden doorgevoerd bij de huismerkproducten, het eigen magazine en de website. De ‘tone of voice’ verandert, geeft Does aan. “Het is niet langer uw maar jouw biologische supermarkt. We willen dichterbij de klant komen.”
De webwinkel ontkomt in eerste instantie aan de vernieuwingen. De retailer is echter nadrukkelijk met dat kanaal bezig, zegt de algemeen directeur. Zo wil hij dat de webshop minder magazijn- en meer consumentgeoriënteerd wordt. Ook social media en de opkomst van mobiel worden volgens Does in de gaten gehouden. “Want ik geloof dat je online nodig hebt om offline klanten te houden.”
Reacties 0