De Britse warenhuisketen House of Fraser opent een nieuwe conceptstore die inzet op multichannel. De conceptstore wordt ondergebracht in een vestiging van koffieketen Caffè Nero en moet de uitstraling en huiselijkheid van de koffiewinkel combineren met het verkoopgemak van de warenhuisketen.
Op de begane grond van de combinatiewinkel zijn alle tafels van Caffè Nero voorzien van tablets. Hierdoor kunnen consumenten die hun koffie drinken ondertussen door het assortiment van House of Fraser bladeren en eventueel artikelen bestellen of reserveren.
De eerste verdieping van het pand is ingericht als volledige House of Fraser-winkel. Consumenten kunnen hier winkelen, hun online bestelling afhalen en (bestelde) kleding passen in een paskamer. De winkel is daarnaast voorzien van mannequins met beacon-technologie. Deze attenderen consumenten op de getoonde kledingstukken en aanbiedingen in de winkel.
Beide partijen hopen met de samenwerking meer klanten te trekken en hun verkoopaantallen een boost te geven, aldus directeur multichannel Andy Harding bij House of Fraser.
Reacties 0