Flying Tiger pakt eerste prijs in Nederland

Flying Tiger is donderdag onderscheiden met een Transformation Award voor zijn winkelconcept. De Deense retailformule nam daarmee de eerste prijs sinds zijn entree in Nederland in ontvangst, liet mede-eigenaar Annemieke Degens Dil weten bij de uitreiking.

Flying Tiger volgt als winnaar van de award onder meer Jumbo Foodmarkt en 2theloo op. De Transformation Award wordt uitgereikt aan een concept die een duidelijk zichtbare transformatie heeft ondergaan en een unieke en innovatieve beleving creëert voor zijn klanten. “Jonge, innovatieve ondernemers die een goed voorbeeld kunnen zijn voor andere ondernemers”, aldus Judith Geerdinck, manager van kennisplatform en initiatiefnemer The Experience Network.

De Deense formule onderscheidt zich volgens de vakjury van retailers als Big Bazar en Action dankzij een onderscheidend assortiment met kwalitatief goede producten. “Flying Tiger biedt klanten veel beleving tegen een lage prijs”, motiveert Geerdinck.

Flying Tiger beschikt in ons land inmiddels over elf vestigingen. Over twee weken komt daar een twaalfde in Den Bosch bij, maakte Degens Dil bekend.

Behalve Flying Tiger kregen ook Granny’s Finest, Kromkommer en De Nieuwe Stad uit Amersfoort een Transformation Award uitgereikt tijdens het congres Future Shopping.

RetailTrends