Amazon opent speciaal voor de feestdagen pop-upstores in San Francisco en Sacramento. Dat bevestigt de etailgigant deze week aan Amerikaanse media. Vorige week kwamen de plannen van Amazon voor zijn eerste permanente winkel nog naar buiten.
De twee tijdelijke winkels volgen op eerdere proeven met verkoopautomaten, afhaalkluizen bij andere retailers en tijdelijke kiosks in winkelcentra in San Francisco. Dat laatste initiatief was vorig jaar eveneens tijdens de feestdagen, als onderdeel van een Kindle-marketingcampagne.
De nieuwe winkels zijn eveneens bedoeld om dit eigen merk onder de aandacht van de consument te brengen, zegt een woordvoerder. Daarnaast heeft Amazon dit jaar zijn eigen tv, smartphone en tablets op de markt gebracht, die eveneens in de winkel te koop zijn. “Hoewel consumenten onze producten al online en bij retailers als Best Buy en Staples kunnen zien, willen wij hen een andere mogelijkheid geven om onze producten richting de feestdagen uit te proberen.”
De winkels openen komende week hun deuren. Hoe lang ze geopend blijven is nog onduidelijk. De openingsdatum van de permanente winkel in Manhattan is ook nog onbekend.
Reacties 0