Euretco door met Hubo en Multimate

Euretco heeft vrijdag overeenstemming bereikt over de definitieve overname van doe-het-zelforganisatie DGN retail. De retailorganisatie schrapt de formule Fixet en gaat verder met Hubo en Multimate. Welk bedrag er met de overname gemoeid is wordt niet bekendgemaakt.

Euretco heeft maanden intensief overleg gevoerd met de ondernemers van DGN, zegt ceo Harry Bruijniks. Eind vorig jaar tekenden de partijen al een intentieverklaring voor een overname. In september stemde meer dan negentig procent van de stemgerechtigde certificaathouders er al mee in. Nu ook het aantal individuele contracten met ondernemers binnen is, kon de overname worden afgerond.

Euretco is met formules als Intersport, Libris en Decorette al actief in de branches mode, wonen, sport en media. Door deze overname komt daar nu een nieuwe branche bij, ziet Bruijniks. “We zijn bouwers van een retailserviceplatform voor zelfstandig ondernemers en hebben verstand van retailprocessen en franchiseontwikkeling. Onze kennis is dan ook voor vele branches geschikt.”

In het meinummer van RetailTrends liet hij nog weten dat DGN retail zal voor zijn winkelformules Multimate, Hubo en Fixet één formulenaam moest kiezen. Het onderhouden van drie formules in de dhz-branche was volgens hem namelijk niet realistisch. Op basis van bezwaren van Multimate-ondernemers is in de overnamegesprekken besloten die formule alsnog te handhaven.

Een meerderheid van de Fixet-ondernemers heeft volgens Euretco inmiddels een keuze gemaakt voor een overstap naar Hubo of Multimate. Het overige deel zal ‘gedurende de resterende looptijd van hun contract met Fixet maximale formuleondersteuning blijven krijgen’, aldus de nieuwe eigenaar. Een aantal ondernemers stapt over naar andere formules, zoals Formido. De Maxeda-dochter bouwt in het najaar twee winkels van Fixet om, terwijl gesprekken met andere ondernemers lopen.

Het hoofdkantoor van DGN in Apeldoorn zal nog dit jaar worden gesloten. Alle activiteiten worden binnen Euretco in Hoevelaken ingepast.

Reacties

Laatste nieuws







Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.



RetailTrends