Albert Heijn maakt ook Belgisch aanbod Vlaamser

Het assortiment in de Belgische supermarkten van Albert Heijn wordt steeds meer ‘typisch Vlaams’. Inmiddels geldt dat voor circa vijftienhonderd artikelen, zo heeft algemeen directeur Luc de Baets van Albert Heijn België laten weten.

De afgelopen vier weken zijn onder meer 25 nieuwe soorten vlees in de schappen gelegd, zoals gekruid gehakt. “Wij kennen dat niet. In Nederland kruid je zelf je gehakt”, schetst hij. Ook treffen klanten Nederlandse producten waaronder kaas en chocoladehagel aan. “We worden steeds Vlaamser, maar je mag niet verloochenen dat je ‘heritage’ hebt.” Vergeleken met een Nederlandse winkel verschilt het assortiment volgens hem tien procent.

Albert Heijn opende vorige week zijn 25e vestiging bij onze zuiderburen. Daarmee is de supermarktketen halverwege zijn doelstelling om tegen 2016 over vijftig winkels in Vlaanderen te beschikken. “We hebben de ambitie om daarna wat groter te worden”, aldus De Baets. Hij sluit niet uit dat die groei ook in Wallonië en Brussel plaatsvindt, maar de keten moet eerst ‘de Vlaamse goesting’ begrijpen. “We hebben die vijftig winkels nodig om vaste grond onder de voet te voelen.”

In Nederlands biedt AH online inmiddels circa zevenhonderd Vlaamse producten aan, bleek onlangs. Daarnaast bieden vestigingen in de grensstreek Belgische producten aan die volgens het concern in de smaak vallen en waar Nederlandse klanten om vragen, zoals literflessen Belgisch bier en Brugse kaas.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends