Fashionretailer Paul Frank zet in zijn nieuwste pop-upstore beeldherkenningstechnologie in van augmented reality-app Blippar. De pop-upstore beschikt over een photobooth waar consumenten naar binnen kunnen.
Daar ervaren zij een rondrit in een taxi met achter het stuur Julius, het aapje dat het gezicht is van het merk. Om de taxirit te ervaren moet de consument de gratis Blippar-app downloaden en een taxi- of Juliusmunt scannen, die in het fotohokje liggen. Naast de rondrit kunnen gebruikers van de app ook een spel spelen met Julius. Tijdens dit spel toont het aapje steeds meer producten uit de collectie van Paul Frank.
Daarnaast kunnen shoppers een sticker op de winkelruit scannen met hun smartphone, waarna een virtuele vendingmachine op het screen verschijnt. De producten uit deze vendingmachine kunnen vervolgens aangeschaft worden, zodat passanten eveneens na openingstijdenn kunnen shoppen. De pop-upstore van het merk is tot en met 30 januari geopend in het Paramount Hotel op Times Square in New York. Bekijk op Pinterest een video van het initiatief.
Fashionketen voorziet pop-up store van augmented reality
Gepubliceerd op 17 november 2014 om 00:00
Reacties 0