Pinterest introduceert een nieuwe AR-functie waarmee gebruikers interieurproducten digitaal kunnen uitproberen. Amerikaanse retailers als Walmart en Crate & Barrel stellen hiervoor producten digitaal ter beschikking
De nieuwe tool heet ‘Try On for Home Decor’. Pinners kunnen nieuwe producten eerst in hun ruimte visualiseren voordat ze een aankoop doen. Het socialmediaplatform belooft met de nieuwe functionaliteiten een ‘ultieme shopping experience’. Pinterest focust zich vooralsnog op de uitrol binnen de Verenigde Staten en verzekert dat de tool binnenkort ook daarbuiten te gebruiken is.
Met de nieuwe AR-functie wordt de overgang inspiratie-realisatie volgens Pinterest sneller gemaakt. Een belangrijke stap, stelt het bedrijf: "Miljoenen mensen verwachten nu dat ze virtuele en mobiele opties krijgen aangereikt voordat ze een aankoop doen."
Van inspiratie naar realisatie
Appgebruikers komen volgens Pinterest vroeg in het aankoopproces naar de app om interieurinspiratie op te doen. In juni vorig jaar speelde het platform hier al op in met het uitbreiden van de winkelfunctie, zodat alle productpins op één plek worden opgeslagen en alle relevante informatie zichtbaarder is.
Reacties 0