Mymuesli komt graag fysiek naar Nederland

De Duitse foodformule mymuesli wil komend jaar een winkel in Nederland openen. Dat zegt medeoprichter Max Wittrock in het novembernummer van RetailTrends. “Wanneer dat precies gebeurt, hangt ervan af of we een goede locatie kunnen vinden.” Mymuesli is al sinds 2010 online actief in ons land.

Mymuesli beschikt sinds zijn oprichting in 2007 inmiddels over webwinkels in vijf landen. De vijftien fysieke winkels zijn vooralsnog alleen in Duitsland en Oostenrijk gevestigd. De winkels leveren een belangrijke bijdrage aan de verdere groei van het concept, zegt Wittrock. Zo zullen dit jaar nog één of twee winkels hun deuren openen in Duitsland.

De naderende komst naar Nederland is het gevolg van onze ‘coole markt’, aldus de medeoprichter. “Jullie staan open voor nieuwe concepten en de kwaliteit van retailing is hoog.”

De eerste fysieke winkel werd in 2009 geopend in thuisbasis Passau. “Voor ons was fysieke retail een nieuwe tak van sport die we goed onder de knie wilden krijgen”, aldus Wittrock. Daarom duurde het volgens hem drie jaar voordat de tweede winkel open ging.

In RetailTrends 11 gaat hij dieper in op de moeilijkheden en mogelijkheden van fysieke winkels. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends. Kijk op RetailWatching voor winkelbeeld van de Duitse foodformule.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends