De New Yorkse etailer Zady.com wil zo snel mogelijk in Europese landen als Frankrijk en Groot-Brittannië gaan leveren. Ook Japan staat hoog op het wensenlijstje, zegt medeoprichter Soraya Darabi in het novembernummer van EtailTrends.
Zady is sinds augustus 2013 actief en verkoopt uitsluitend duurzaam geproduceerde kleding en lifystyle-producten. Onlineshoppers krijgen op elke productpagina inzicht in de oorsprong van het artikel door middel van teksten en beelden. De strategie van de nieuwkomer viel op en al binnen een half jaar na de lancering werd het platform opgenomen in ‘The World’s Top 10 Most Innovative Companies in Retail’ van Fast Company. Andere namen in deze lijst zijn Amazon en eBay. “Er is duidelijk een enorme behoefte aan verandering in de kledingbranche”, zegt Darabi over de media-aandacht.
Naast internationaal leveren kijkt de etailer ook naar fysieke verkooppunten door middel van pop-upstores, aldus Darabi. “Eerst in Amerika, daarna volgt de rest van de wereld.” Deze aanpak is het gevolg van de opening van pop-upstores in New York. “Veel bezoekers werden onlineklant door die live ervaring. We moeten ons niet blindstaren op alleen e-commerce, realiseren we nu.”
In het novembernummer van EtailTrends vertelt Soraya Darabi verder over ‘The American Dream’ van Zady, terwijl ook de formule verder wordt belicht. Zo is het boek ‘Consciuous Capitalism’ van Whole Foods-medeoprichter John Mackey de inspiratiebron voor de Zady-oprichters. Het novembernummer van EtailTrends verscheen vorige week met RetailTrends. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.
Zady wil slow fashion naar Europa brengen
Gepubliceerd op 20 november 2014 om 15:15
Reacties 0