Webwinkels laks met terugbetalen

Ruim drie op de tien webwinkels stort het aankoopbedrag van een geretourneerd product niet binnen de wettelijke termijn van veertien dagen terug. Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek onder 211 webshops.  

Van de 65 e-commercespelers die de regels niet naleefden maakten vijftien webshops helemaal geen bedrag over. Met name kleinere webwinkels zijn vaak te laat, zoals Klauterkabouter.nl dat het geld na 86 dagen terugstortte. Ook grotere spelers als elektronicashop Redcoon (61 dagen) en fashionretailer bonprix (57 dagen) verzaken, aldus de Consumentenbond. Nespresso stortte het bedrag terug als een tegoed op het account, zonder de besteller daarop te attenderen.

In juni dit jaar zijn er nieuwe regels voor koop op afstand ingevoerd. Zo kunnen online shoppers een aankoop binnen veertien dagen ontbinden, terwijl webwinkels het betaalde bedrag binnen twee weken moeten retourneren. Wanneer consumenten de complete bestelling terugsturen hebben ze naast het aankoopbedrag recht op terugbetaling van eventuele bezorgkosten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!