Consumenten die kleding passen bij Nordstrom kunnen hun outfit via een interactieve passpiegel eenvoudig passen of aanvullen. De kledingretailer test de twee meter hoge passpiegels in de Verenigde staten in zijn filialen in San José en Seattle.
De technologie achter de spiegels is afkomstig van eBay. De spiegels veranderen met één druk op de knop in interactieve schermen. Met de spiegel kunnen consumenten de kleuren van hun outfit aanpassen zonder het hokje te hoeven verlaten en artikelen aan hun outfit toevoegen. De spiegel heeft onder meer de mogelijkheid om digitaal kledingstukken aan te trekken. Daarnaast kunnen zij productreviews lezen en contact maken met een personeelslid die helpt bij het pakken van nieuwe artikelen.
Met de nieuwe spiegels wil Nordstrom het winkelen makkelijker maken voor zijn klanten. “De spiegels geven ons de mogelijkheid om online- en offline winkelen met elkaar te combineren”, aldus head of stores Jamie Nordstrom. “Het biedt onze klanten veel gemak. Zij hoeven hun pashokje nu niet meer uit en hoeven zich niet meer constant om te kleden.”
Reacties 0