Fashionforce laat kleding digitaal passen

Ontwikkelaar Salesforce heeft een oplossing gelanceerd waarbij shoppers kleding digitaal kunnen passen in een fysieke winkel via een interactieve spiegel. Fashionretailers die de tool implementeren krijgen de beschikking over een spiegel die gebruikmaakt van een 360-graden fototechnologie.

De spiegel maakt een foto van de consument, die vervolgens wordt geüpload naar de spiegel en naar de bijbehorende app op de telefoon van de klant. Hiermee komen de afbeeldingen ook op het modecommunityplatform van salesforce, Community Cloud, waar gebruikers feedback kunnen geven op elkaars foto’s.

Met het digitale zelfbeeld kan de consument kledingstukken digitaal passen, zowel in de winkel als op zijn smartphone. Wanneer een kledingstuk bevalt kan die direct aangeschaft worden. Bij twijfel kan de consument zijn foto opsturen naar vrienden of leden van Salesforce Community Cloud. Vervolgens geven zij hun mening over het gepaste kledingstuk.

Fashionforce geeft gebruikers daarnaast productsuggesties op basis van bekeken en gekochte artikelen en aanwezige voorraden van de fashionretailer. Dit gebeurt met behulp van zogenoemde decision science waarbij onder meer de aankoophistorie en het klikgedrag van gebruikers wordt geanalyseerd.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends