Tweedehands Apple-verkoper Leapp wil in januari 2015 zijn webwinkel in België en Duitsland lanceren. Momenteel wordt hard aan deze sites gewerkt, laat coo Job Pijpers weten aan RetailNews.
Leapp wil graag uitgroeien tot een Europees merk, zo liet directeur Rogier van Camp al weten in het jubileumnummer van RetailTrends. Daarvoor kijkt de retailer ook naar de opening van fysieke winkels. De zoektocht naar geschikte winkellocaties in onze buurlanden is inmiddels gestart, zegt Pijpers.
Leapp werd in de jaarlijkse FD Gazellen uitgeroepen tot op drie na snelst groeiende onderneming van Nederland. Daar laat Van Camp weten in 2015 vijf winkels in Duitsland te willen openen, en twee of drie in België. Uit marktonderzoek blijkt volgens hem dat er behoefte is aan een bedrijf als Leapp. “Maar hoeveel vestigingen we er daadwerkelijk gaan openen, hangt toch af van de vraag hoe succesvol we er zullen zijn.”
In Nederland is de retailer inmiddels fysiek aanwezig met winkels in Amsterdam, Breda, Den Haag, Eindhoven, Utrecht en Zwolle. Daar komen nog twee winkels bij, waaronder één in Rotterdam. Ook in ons land wordt momenteel gezocht naar beschikbare locaties, zegt Pijpers. “Gezien de huidige leegstand is dit natuurlijk niet een echt probleem, maar we willen graag in een aantrekkelijke omgeving zitten.”
Verder focust Leapp op de verbetering van zijn klantenservice. “Daarvoor zijn we nog op zoek naar een manager customer smiling”, aldus de coo.
Reacties 0