Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Forbes, New York Times, Business of Fashion, The Washington Post en The Wall Street Journal.
Small data onder de kerstboom
Meer data, meer bandbreedte en meer analytics staan hoog op het verlanglijstje van etailers voor Kerstmis. Daarmee kunnen ze van hun big data namelijk eindelijk small data gaan maken.
Bron: Forbes http://onforb.es/1sIUlA3
Fouten maken moet!
De sleutel tot succes het maken van fouten, betoogt oprichter Mark Zuckenberg van Facebook. “If you’re successful, most of the things you’ve done were wrong. What ends up mattering is the stuff you get right.” Die instelling verklaart een deel van de ophef rond het aanpassen van de privacyvoorwaarden op het sociale medium.
Bron: New York Times http://nyti.ms/1DQd4ym
Het is stil aan oostkant
Waarom is Duitsland - bakermat van Hugo Boss, Adidas en Puma, meer dan vijf fashionbeurzen en tien modevakscholen - geen grotere speler in de mondiale fashionmarkt? Is dat nog steeds de nasleep van het naziregime?
Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1C4shXO
Underdog
De strijd rond sameday-delivery kan weleens worden beslecht door Deliv. Door wie? Precies. Waarom Amazon en Google deze start-up niet moeten onderschatten.
Bron: The Washington Post http://wapo.st/1z7LTft
Verrassend recept
Combineer een bloeiend winkelgebied met luxueuze appartementen en stuk of wat eettentjes en kantoren, et voilá: een enerverend gebied is het resultaat. In de Verenigde Staten zijn vastgoedeigenaren in ieder geval om.
Bron: The Wall Street Journal http://on.wsj.com/1Ai8ZPF
Een artikel dat we echt niet mogen missen? Mail de redactie op redactie@retailwatching.nl.
Reacties 0