EkoPlaza streeft geen cijfermatige doelen na

Levensmiddelenconcern Udea heeft geen groeiprognoses voor zijn biologische supermarktketen EkoPlaza. De formule groeide de afgelopen vier jaar van drie naar 71 vestigingen, maar hoeveel vestigingen er dit jaar bijkomen is onduidelijk. Dat zegt algemeen directeur Erik Does tegenover het Brabants Dagblad.

Sommige winkels worden volgens Does verhuisd naar een betere plek of juist vergroot. “Maar ik ben geen cijferman. Ik ken de omzetcijfers en winkelaantallen, maar streef geen cijfermatige doelen na.”

EkoPlaza groeit in stilte, ook omdat er nauwelijks een marketingbudget is. De franchisenemers, die inmiddels goed zijn voor 37 vestigingen, dienen zich volgens Does spontaan aan. De supermarktketen voert verder geen ratrace en werkt niet voor de eigen eer en glorie, aldus Does. “We zitten voor mijn gevoel in een andere wereld dan de reguliere supermarkten.”

Ook de trends in supermarktland worden niet gevolgd. EkoPlaza focust volgens Does op het bereikbaar maken van biologische producten. “Laten we eerlijk zijn, met een omzet van zo’n 117 miljoen euro en 0,3 procent marktaandeel stellen we natuurlijk bar weinig voor in de levensmiddelenmarkt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!