De identieke omzet van Makro is in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar lager uitgevallen dan een jaar eerder. Samen met de winkels in België is Makro Nederland verantwoordelijk voor een identieke omzetdaling bij de West-Europese divisie van moederbedrijf Metro Group. Dat maakte het Duitse retailconcern dinsdag bekend.
De Cash & Carry-winkels boekten in oktober tot en met december in totaal 8,2 miljard euro omzet, 3,6 procent minder dan een jaar eerder. De identieke omzet nam met 1,4 procent toe, voornamelijk door succes in Oost-Europa en Azië. De winkels in Denemarken werden juist aan het einde van het jaar gesloten.
Media-Saturn noteerde een positieve start van het nieuwe boekjaar met een identieke omzetgroei van 3,8 procent. De totale omzet nam met 4,1 procent toe naar 6,9 miljard euro. Alle landen droegen volgens het concern bij aan de omzetstijging, met Spanje als grootste uitschieter.
De omzet van het totale retailconcern nam met 2,6 procent af naar 18,3 miljard euro. De identieke omzet pluste echter met 2,1 procent. Vooral de kerstperiode droeg daaraan bij, laat bestuursvoorzitter Olaf Koch weten. “Alle verkoopdivisies zagen hun identieke omzet in december stijgen.”
Reacties 0