Albert Heijn opent grootste afhaalpunt

Albert Heijn heeft zijn XL-vestiging in Eindhoven naar eigen zeggen voorzien van het grootste pick-up point van Nederland. In totaal zijn er sinds woensdag zes overdekte parkeerplaatsen en zeven medewerkers ter beschikking voor de afhalende klant.

De megasupermarkt beschikte al over een pick-up point in de winkel. Voor het nieuwe externe afhaalpunt is een nieuwe inrit aangelegd aan de Limburglaan.

De winkel wordt vanaf volgende week verder uitgebreid. De supermarkt krijgt er onder meer zo’n vijfhonderd vierkante meter, liet een woordvoerder eerder al weten aan RetailNews.

Geruchten in de markt dat de supermarkt van Albert Heijn meer op het Foodmarkt-concept van Jumbo gaat lijken, kon zij afgelopen zomer niet bevestigen. De supermarktketen laat nu weten dat er ‘volop is geïnvesteerd in beleving, inspiratie en gemak’. Klanten zullen volgens Albert Heijn verrast worden met veel nieuwe producten en concepten.

Moederconcern Ahold maakt donderdag zijn omzetcijfers bekend. De verwachting is dat Albert Heijn in 2014 slechter heeft gepresteerd dan de markt, in tegenstelling tot partijen als Jumbo, PLUS en Lidl. Een van de problemen is volgens merkenstrateeg Paul Moers dat de sfeer in de winkels niet overeen komt met het imago dat Albert Heijn in zijn commercials uitdraagt. De winkels zijn koud en afstandelijk geworden, stelt hij in Het Financieele Dagblad. “De concurrentie is over de volle breedte op hetzelfde niveau als Albert Heijn gekomen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!