Bol.com verruilt de ‘gemiddelde’ software van zijn platform voor pick-up points voor een in-house ontwikkeld alternatief. Het nieuwe platform werkt op basis van apps en is realtime te monitoren.
De huidige oplossing trad in werking bij de introductie van de afhaalpunten van bol.com bij Albert Heijn. Het nieuwe platform debuteert straks eveneens bij Albert Heijn. ‘Maar we zien nog veel meer kansen, ook in België’, laat de etailer weten in een vacature.
Het platform moet de werknemers van Albert Heijn helpen bij het snel scannen van pakketten. Daarnaast voorziet het bol.com van realtime data over de status van de pakketten.
Bol.com beschikt momenteel in bijna alle filialen van Albert Heijn in Nederland en België over een afhaalpunt. In ons land werkt de webwinkel al ruim een jaar met ‘Vandaag Ophalen’, waarmee klanten binnen een paar uur na hun bestelling de aankoop kunnen afhalen bij een filiaal van de supermarktketen. Daarnaast kunnen pakketten bij afhaalpunten van Kiala en een beperkt aantal winkels van Etos in Nederland worden afgehaald.
Reacties 0