Van der Valk opent versspeciaalzaak

Horecafamilie Van der Valk heeft deze week zijn eerste Valk Versmarkt geopend in Voorschoten. “We hebben weliswaar jarenlang een slagerij en wijnwinkel gehad, maar op deze manier retail bedrijven is toch iets nieuws voor ons”, zegt hoofd inkoop Frits Schoemaker in het januarinummer van RetailTrends.

Op het terrein van Van der Valk-hotel De Gouden Leeuw is voor de versspeciaalzaak een pand gebouwd, dat 12 januari zijn deuren opende. In de vestiging met een verkoopvloeroppervlak van 850 vierkante meter vinden klanten een versassortiment dat uit 4500 items bestaat. Dagelijks worden er onder meer verse maaltijden bereid. “Vakmensen in vers, die overal uit de supermarkten zijn verdwenen, komen bij ons weer terug op de winkelvloer”, aldus Schoemaker.

In een omgeving met vestigingen van Hoogvliet, Aldi, C1000 en Albert Heijn wil Valk Versmarkt zich onderscheiden door versproducten van hoogstaande kwaliteit tegen concurrerende prijzen aan te bieden. De prijs-kwaliteitverhouding is erg belangrijk, aldus Schoemaker. “Dan nemen we maar genoegen met wat minder marge.”

Bekijk op RetailWatching een sfeerimpressie van Valk Versmarkt.

In het januarinummer van RetailTrends gaat Frits Schoemaker verder in op de plannen en werkwijze binnen Valk Versmarkt. Zo krijgen klanten een loyaliteitskaart waarmee ze korting op toekomstige aankopen sparen. Met die klantgegevens krijgt het concern een goed beeld van de consumenten die bij de versspeciaalzaak boodschappen doen, aldus Schoemaker. Het januarinummer van RetailTrends verschijnt eind deze week met EtailTrends 1. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!