Een opmerkelijke advertentie van juweliersketen Tiffany & Co en de winkel van Replay op de Meir in Antwerpen kwamen afgelopen week langs op onze social media-kanalen.
Replay opende onlangs op de Meir in Antwerpen in het kader van zijn milieuvriendelijke filosofie een winkel met industriële uitstraling. De winkel van zo'n 270 vierkante meter is sinds het afgelopen najaar geopend. Het gebruik van ruwe materialen, een tinnen plafond en de juiste lichtinval moet voor een evenwicht zorgen tussen kunst en materie. De eyecatcher is de enorme trap uit glas en metaal die de twee verdiepen met elkaar verbindt.
Een doodnormale advertentie? Misschien wel. Maar dat juweliersketen Tiffany's een homostel inzet in zijn reclamecampagne is in zeker veertien Amerikaanse staten opmerkelijk.
In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x was vorige week vrijdag plek voor twaalf voorbeelden van product display. Onder meer schappen bij schoenenwinkel Camper, een kooi van Paul Smith en een stellage in een hoedenwinkel sierden het fotoalbum.
Verder op Facebook een opvallende kroonluchter van Wine Republic in Melbourne, Bilder & De Clercq als grootste retailinnovatie en een opmerkelijke reactie van AKO rond de uitgestelde levering van de Charlie Hebdo's.
Op Pinterest kwam afgelopen week een video voorbij waarvoor Nike data van klanten heeft gevisualiseerd. De sportretailer heeft hiervoor data van gebruikers van zijn wearables en apps verwerkt in meer dan tienduizend gepersonaliseerde animatievideo’s. De video’s met de titel Your Year zijn te vinden op YouTube en de social mediakanalen van Nike en geven inzicht in de sportieve prestaties van de gebruikers.
Courtney Lapin van vastgoedconcern Westfield deelt daarnaast haar visie op hoe nieuwe technologie in winkelcentra kan worden gebruikt. Daarmee kunnen etailers bijvoorbeeld in een fysieke setting in contact komen met klanten. Westfield werkte in dat kader met eBay, door etalages te veranderen in grote touchscreeens. Daarnaast werkte het concern met onder meer Kate Spade, Rebecca Minkoff om hun fysieke winkels aantrekkelijker te maken voor shoppers.
Verder op Pinterest onder meer een infographic waaruit duidelijk wordt hoe retailers en merken Instagram kunnen inzetten, storedesign van de Mexicaanse foodretailer Germina en visual merchandising van Sportsgirl.
Volg RetailTrends Media ook Facebook en Pinterest.
Reacties 0