Een protestactie bij Albert Heijn en de eerste winkel van The Bakery kwamen afgelopen week langs op de social media-kanalen van RetailTrends Media.
Only for Men verenigt twee winkelwerelden in een voormalige bakkerij. Bij The Bakery kunnen klanten genieten van versgebakken koeken en broden, speciaalbieren en tegelijkertijd terecht voor merken als Denham, Replay, Nudie Jeans en Diesel. Bekijk de foto's op RetailWatching.
Opgerekte betalingstermijnen leiden niet zelden tot ophef. Menig grote retailer kan daarover meepraten. Maar wat als de klant van Albert Heijn zelf na negentig dagen wil betalen? Open Companies, onderdeel van bedrijfinformatiespecialist Graydon, ging op onderzoek uit.
In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x was vorige week vrijdag aandacht voor pashokjes. Omkleden in onder meer Edmonton, Costa Mesa en ook Eindhoven is zo erg nog niet. Daar laten respectievelijk La Maison Simons, Miss Sixty en Out of the Blue zien dat de paskamers niet achterin de winkel verstopt hoeven worden.
Verder op Facebook aandacht voor het nieuwe hoofdstuk van Praxis en het videocallcenter van Samsung in Turkije, dat wereldwijd de aandacht trok.
Retailers die een nieuw product in de schappen willen leggen, doen er verstandig aan om de meningen in de markt te peilen. Hoe pak je een interview met bijvoorbeeld een klantenpanel goed aan? In deze infographic op Pinterest staat een aantal praktische tips.
De Australische foodretailer Baker D. Chirico weet de elementen van artisan retail goed te verwerken in zijn winkel en productverpakkingen. Een impressie aan de hand van negen foto’s.
Verder op Pinterest onder meer storedesign van de Mexicaanse foodretailer Abarrotes Delirio, de wijze waarop fashionretailer Ronen Chen een mountainbike inzet om zijn kleding te presenteren en hoe een kassabon onderdeel wordt van visual merchandising.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0