Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Time, Adweek, NRF, PFSK en Quartz.
EBay wie?
Het is nu misschien niet meer voor te stellen, maar ooit waren Amerikanen verslaafd aan eBay. Het winkelplatform heeft het echter moeilijk en schrapt zo’n 2400 banen, terwijl betaaldivisie PayPal ook wordt afgestoten. Met die maatregelen zijn investeerders misschien weer even gesust, maar wat blijft er daarna nog over van de veilingsite?
Bron: Time http://ti.me/1zW8iw9
Non-stop
Instagram heeft een update doorgevoerd, waardoor video’s in een loop worden afgespeeld. Filmpjes spelen dus automatisch af, zonder dat gebruikers op play hoeven klikken. Fashionretailer Gap zal zich zijn handjes dichtknijpen. Die had net een mini-serie voor het social media-kanaal geproduceerd. (Wat retailers nog meer met Instagram kunnen, staat hier.)
Bron: Adweek http://bit.ly/16M9UNK
Toppers
Amerika stond op z’n kop vanwege de Super Bowl en retailers en merken zouden wel gek zijn als ze daar niet op aanhaken met een reclamecampagne. Marketingdirecteuren van retailondernemingen en andere experts delen hun favoriet.
Bron: National Retail Federation http://bit.ly/1vvRJa7
David tegen Goliath
Wat met food kan, lukt met koffie ook, denkt initiatiefnemer Thomas Mazetti van koffietruck Wheelys Cafe. In samenwerking met denkers die betrokken waren bij IKEA en H&M heeft hij een concept ontwikkeld van mobiele koffiewinkels. Zijn doel? Starbucks in de wielen rijden.
Bron: PFSK http://bit.ly/1DlZgJU
If you can’t beat it, buy it
Lifestylelabels zijn op overnamejacht, ziet Quartz. Sportlabel Under Armour kocht bijvoorbeeld de trackingtools MyFitnessPal en Endomondo om zijn digitale aanwezigheid te versterken. Daarmee is Under Armour in één klap honderd miljoen potentiële klanten rijker.
Bron: Quartz http://bit.ly/1KxMic1
Reacties 0