Rabobank lanceert mobiele wallet

Klanten van Rabobank kunnen voortaan met hun smartphone producten aan de kassa afrekenen. De bank heeft de applicatie Rabo Wallet gelanceerd en is daarmee de eerste Nederlandse bank die deze betaalwijze faciliteert.

“Mobiel bankieren is de afgelopen jaren al enorm populair geworden en betalen met de mobiel is daarop een logisch vervolg”, aldus directeur betalen en sparen Jeroen Verrijdt. Naast de betaalfunctie kunnen consumenten met de wallet hun actuele saldo bekijken en klantenkaarten scannen. De toepassingen worden volgens Verrijdt op korte termijn uitgebouwd. “Denk aan de mogelijkheid om parkeergeld te betalen vanuit de app.”

Mobiel betalen werkt op dezelfde manier als contactloos betalen met een bankpas. Klanten houden hun smartphone tegen een betaalterminal, waarna het bedrag direct van hun bankrekening wordt geboekt. Voor aankopen onder de 25 euro hoeft niet per se een pincode worden ingevoerd. Bij hogere bedragen kunnen consumenten de pincode vooraf op hun smartphone invoeren, zodat de snelheid van contactloos betalen behouden blijft.

Voor retailers is de wallet een extra platform om in contact te komen met de consument, aldus de bank. Zo kunnen aanbiedingen en kortingen worden verspreid onder consumenten, waarna de consument op basis van locatievoorzieningen aanbiedingen uit de gewenste omgeving kan inzien. De digitale portemonnee werkt voorlopig alleen op de Samsung Galaxy S4 en Samsung Note 3, maar dat wordt volgens Verrijdt snel uitgebreid.

Rabobank kondigde de komst van Rabo Wallet vorig jaar al aan. ING houdt inmiddels proeven met een betaalapplicatie voor smartphones. Betalen met een app is volgens directeur particulieren Vincent van den Boogert nog maar het begin van de ontwikkelingen. Zo voegde de bank vorig jaar de functie Inge toe, waarbij consumenten mobiel bankieren met stembediening. “Ik kan me voorstellen dat je over enige tijd ook aan Inge kunt vragen: wat heb ik afgelopen jaar aan benzine uitgegeven.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!