Kledingbibliotheek Lena heeft woensdag de Beste Start-up Award in de wacht gesleept. De prijs werd uitgereikt tijdens een event van ABN AMRO, waar Lena het in een pitch moest opnemen tegen Brandkids en Stach Food. 39 procent van de 450 gasten koos uiteindelijk voor het nieuwe kledingconcept.
Stach Food eindigde met 32 procent van de stemmen als tweede, gevolgd door Brandkids met 29 procent. De drie retailers lieten in een eerder stadium al zeven andere genomineerden achter zich.
Lena is de opvolger van de Amsterdamse conceptstore Hutspot, die de prijs vorig jaar in de wacht sleepte. Klanten hebben bij Lena voor een vast bedrag per maand toegang tot de kledingbibliotheek aan de Westerstraat in onze hoofdstad. “We voorzien in de behoefte van de consument om vaak en snel te wisselen van kleding, maar dan in een nieuwe, duurzame context”, vertelde medeoprichter Suzanne Smulders eind vorig jaar bij de opening.
Foto: Hannie Verhoeven Fotograaf
Reacties 0